Premiär för fyrfacksbilen

Idag fredag den 15 maj gör den nya fyrfacksbilen sin premiärtur. Under den första månaden kommer bilen att köra samma veckodag som vanligt.
Samtidigt som sopbilen kör sin premiärtur fortsätter utställningen. Du som inte fått din nya soptunnor kommer att få dem under nästa vecka.
Du som fått soptunnor fast du har dispens eller fått ett delningsbelut kommer att få de nya soptunnorna hämtade inom kort.
Håll utkik efter ditt startkitt, som antingen hänger i ett nyckelband eller ligger på botten i kärlet.
I väntan på att appen lanseras hittar du svar på frågor om sortering på sopor.nu

