Nu kan du få fakturor från Ödeshögs kommun via Kivra

Som ett led i kommunens digitalisering och en mer miljövänlig fakturahantering kommer Ödeshögs kommun börja skicka ut fakturor via den digitala brevlådan Kivra. Är du inte ansluten till Kivra kommer du få din faktura på samma sätt som tidigare.
Du som har Kivra
Du som har Kivra kommer få en notifiering via e-post eller app när en faktura från kommunen anländer, beroende på hur du ställt in dina önskade notifieringar i Kivra. Har du redan valt faktura från Ödeshögs kommun via din internetbank kommer du fortsätta få det istället för Kivra.
15 maj 2025 börjar vi med Kivra som möjlighet.
Du som inte har Kivra
Du som inte har Kivra får din faktura på samma sätt som tidigare.
Vill du skapa en digital brevlåda hos Kivra?
Att skaffa Kivra tar bara några minuter. Du anger e-post, telefonnummer, personnummer och legitimerar dig med Mobilt BankID. Anslut dig via Kivras webbplats
Har du Kivra, men vill fortsätta få dina fakturor i pappersform?
Då behöver du själv logga in och välja bort Ödeshögs kommun som avsändare av digitala brev i Kivras app eller på Kivras webbplats.
Ekonom
Dawid Wahlsröm
0144-351 15
dawid.wahlstrom@odeshog.se