Synpunkter och klagomål inom omsorg och stöd
Socialförvaltningen arbetar aktivt med att ge omsorg, stöd och vård av god kvalitet. Synpunkter och klagomål är en viktig del i detta arbete.
Synpunkter eller klagomål kan gälla allt från irriterande småstrul till allvarliga negativa händelser, men också glädjefyllda upplevelser i kontakten med socialförvaltningens verksamheter.
Dina synpunkter påverkar vårt framtida arbetssätt. Vi vill gärna att du lämnar dessa till oss. Enklast gör du det genom vår e-tjänst för synpunkter och klagomål.
Det går också lika bra att kontakta ansvarig enhetschef eller någon annan i personalen.
Vad händer med dina synpunkter?
Vi går igenom synpunkterna och ser över vad som eventuellt behöver förändras. Vi löser problemen där de uppstår och vi gör det så snart som möjligt.
Om du önskar, kontaktar vi dig och berättar hur vi följer upp dina synpunkter.
Du kan framföra dina synpunkter anonymt, men vi kan då inte återkomma till dig för att lämna information om vilka förändringar som vi eventuellt genomfört.
Patientnämnden
När det uppstår problem gällande den kommunala hälso- och sjukvården kontaktar du i första hand den som är ansvarig för verksamheten. Är den vägen inte framkomlig eller om du vill diskutera frågan med en oberoende part, vänder du dig direkt till Region Östergötlands patientnämnd.
Länk med kontaktuppgifter hos patientnämnden
Ödeshögs kommun
Besöksadress: Stora torget 3, 599 80 Ödeshög
Postadress: Ödeshögs kommun, 599 80 Ödeshög
0144-350 00 växel
kommun@odeshog.se