Förseningar i sophämtningen vecka 23
Sophämtningen denna vecka är delvis försenad. Detta beror på problem med fordon och förändringar i hämtsystem. För att komma ikapp detta har entreprenören tagit in en extra sopbil som ska kunna hämta avfall hos flerfamiljshus och verksamheter.
De turer som är påverkade av förseningarna är i dagsläget tunna 2, tisdag udda vecka och några verksamheter och flerfamiljshus som skulle haft tömning förra veckan eller i början på denna vecka.
Entreprenören har satt in extra fordon och personal för att komma ikapp under dagen och har en förhoppning att tömma alla som inte fått tömt innan under dagen.

