Konsumentvägledning
Ödeshögs kommun har ingen komsumentvägledning. Istället hänvisar vi dig som behöver råd och stöd gällande konsumentfrågor till Konsumentverket och Allmänna reklamationsnämnden.
Du som är konsument och behöver vägledning
Konsumentverket erbjuder vägledning direkt till dig som konsument. På konsumentverket.se får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.
Konsumentverket erbjuder vägledning direkt till dig som konsument. Vägledare svarar på frågor om köp av varor och tjänster. De kan också hänvisa dig vidare till experter hos andra myndigheter, konsumentbyråer och kommunernas konsumentvägledning.
På Konsumentverkets webbplats får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.
Konsumentverkets kontaktuppgifter
Få svar och hjälp på www.konsumentverket.se
0771–525 525
konsumentverket@konsumentverket.se
Konsumentverket svarar på frågor på svenska och engelska.
Skicka brev till Konsumentverket:
Konsumentverket/KO
Box 48
651 02 Karlstad
Allmänna reklamationsnämnden
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) är en myndighet som prövar många typer av konsumenttvister. Anmälan kan bara göras av en konsument. Beslutet är sedan en rekommendation om hur tvisten bör lösas. Majoriteten av företagen följer beslutet. Det är avgiftsfritt att få sin tvist prövad.